“Launching is like the opening move in a chess game. It doesn’t mean that much.”

Zo groot mogelijk in de pers, of juist niet? dat is de vraag. Veel startups zoeken bij hun ‘officiële’ launch veel persaandacht. Dat zorgt tenslotte voor eyeballs en je zult toch je nieuwe service of product onder de aandacht moeten brengen. Vanuit de lean customer development gedachte wil je juist niet van dit soort korte aandacht hypes, je wilt kunnen meten of je groei zoals je die in je service of product hebt aangebracht, sticky, viral, paid ook echt werkt, of je aannames met betrekking tot je klanten, het probleem en  je oplossing ook daadwerkelijk kloppen. Een ‘spike’ met veel media aandacht zorgt dan voor veel ruis in die data.

Caryn Marooney Hoofd ‘Technology Communication’ heeft een heel goed verhaal als het gaat om startups en PR. Haar advies is niet zozeer de launch, of andere media punten die belangrijk zijn, maar juist je eigen ‘constante’ verhaal en vooral, je visie! Als je weet waar je naar toe wilt, dan kun je ook makkelijker vertellen waar je nu bent. Een goed artikel met praktische tools als het gaat om het vertellen van ‘jouw’ verhaal

“Launching is like the opening move in a chess game. It doesn’t mean that much.”

You should only launch if you already know what your second move is going to be. “This is a journey, and you need to be continuously putting points on the board. To do that, you have to know where you’re going next.”

Read more: http://firstround.com/article/The-Best-PR-Advice-Youve-Never-Heard-from-Facebooks-Head-of-Tech-Communications#ixzz2vkAbiLua